Werken & leren in de haven, techniek, scheepvaart, offshore, logistiek & industrie!

Talent gezocht voor haven en industrie

Talent gezocht voor haven en industrie

Op talent-gezocht.nl vind je alles voor een carrière in de haven, techniek, logistiek, scheepvaart en industrie. Vind een baan die bij je past of zoek een leuke opleiding of stage en start hier je loopbaan in Mainport Rotterdam.

Maak kennis met de beste werkgevers

Maak kennis met de beste werkgevers

Kom alles te weten over de beste werkgevers in de haven en industrie. Lees alles over het bedrijf en de loopbaanmogelijkheden bij de bedrijfspresentaties.

Meer informatie
Snel nieuwe medewerkers vinden?

Snel nieuwe medewerkers vinden?

Plaats snel en voordelig uw vacatures op talent-gezocht.nl en vind de beste kandidaten. Vacatures worden ook doorgeplaatst op onze sociale media.

Meer informatie
  • Zoek vacatures
  • Plaats nu je CV

Zoek vacatures of stages in de haven, techniek,
scheepvaart, offshore, logistiek en industrie!

Uitgebreid zoeken





Sluiten

Ben je op zoek naar een baan? Stuur ons je CV.

   


vacature plaatsen

Theemswegtracé

TWT_Artist_impression_Rozenburgsesluisbrug
De Rotterdamse haven staat aan de vooravond van een van zijn meest spectaculaire infrastructurele hoogstandjes. Op 4 april wordt de nieuwe spoorbrug over de Rozenburgsesluis geplaatst. Het gaat om een belangrijk onderdeel van het nieuwe Theemswegtracé, de verlegging van de Havenspoorlijn bij Rozenburg.


Theemswegtracé 

  • 4 april Plaatsing spoorbrug over Rozenburgsesluis
  • Operatie thuis live te volgen
Inrijdoperatie

De voorbereidingen van deze inrijdoperatie zijn in volle gang. Op donderdag wordt de brug zes meter opgevijzeld. De SPMT’s (self-propelled modular transporters) van Mammoet die de brug gaan verplaatsen, worden daarna onder de brug geplaatst. De brug wordt richting de Rozenburgsesluis gereden om daar zaterdagochtend via een ponton de oversteek te maken naar de oostzijde. Daar rijdt de brug over een speciaal hiervoor aangelegde baan van gebroken puin (repac) en zand langs de sluis richting zijn definitieve positie. Op de eindbestemming wordt de brug zaterdagavond op de twee pijlers geplaatst. Bijgaande animatievideo geeft weer hoe de brug verplaatst wordt.
 

Dimensies

De brug, gebouwd door Iemants uit België, bevat 4.500 ton staal en heeft een lengte van 176,8 meter, een hoogte van 30 meter en biedt met een breedte van 20 meter genoeg ruimte voor een dubbelspoor.

Bouwcombinatie

SaVe is een bouwcombinatie van BESIX, Dura Vermeer, Mobilis, Hollandia en Iemants en bouwt in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam de onderbouw van het Theemswegtracé, een ruim vier kilometer lang traject van een betonnen viaduct en twee stalen boogbruggen.  

Oplossing knelpunt 
Het Theemswegtracé is een € 300 miljoen kostende oplossing voor de problematiek van de Calandbrug bij Rozenburg. Deze stalen hefbrug voor trein- en wegverkeer in het Rotterdamse havengebied is de verbindende schakel in de Betuweroute naar het Europese achterland. Voor de zeescheepvaart vormt de hefbrug de toegang tot de Brittanniëhaven. “Het Theemswegtracé past in het beleid van het Havenbedrijf om de achterlandverbindingen te verduurzamen en het spoor- en weg- en scheepvaartverkeer efficiënter te maken. Door de groei van het spoorvervoer en van het zeescheepvaartverkeer van en naar de Brittanniëhaven voorziet het Havenbedrijf een capaciteitsknelpunt voor het treinverkeer. De aanleg van het Theemswegtracé lost dit knelpunt op”, aldus Ronald Paul, COO van het Havenbedrijf. 

Live thuis te volgen 

Het spreekt voor zich dat op het Theemswegtracé in lijn met de adviezen van het RIVM wordt gewerkt. De veiligheid en gezondheid van de medewerkers staan voorop. Voor een veilige inrijdoperatie en vanwege Corona/Covid-19 is het werkgebied niet toegankelijk voor publiek. De gehele operatie is via webcams te volgen op www.portofrotterdam.com/theemswegtrace.

 


terug naar overzicht
Deel dit bericht: