Werken & leren in de haven, techniek, scheepvaart, offshore, logistiek & industrie!

Talent gezocht voor haven en industrie

Talent gezocht voor haven en industrie

Op talent-gezocht.nl vind je alles voor een carrière in de haven, techniek, logistiek, scheepvaart en industrie. Vind een baan die bij je past of zoek een leuke opleiding of stage en start hier je loopbaan in Mainport Rotterdam.

Maak kennis met de beste werkgevers

Maak kennis met de beste werkgevers

Kom alles te weten over de beste werkgevers in de haven en industrie. Lees alles over het bedrijf en de loopbaanmogelijkheden bij de bedrijfspresentaties.

Meer informatie
Snel nieuwe medewerkers vinden?

Snel nieuwe medewerkers vinden?

Plaats snel en voordelig uw vacatures op talent-gezocht.nl en vind de beste kandidaten. Vacatures worden ook doorgeplaatst op onze sociale media.

Meer informatie
  • Zoek vacatures
  • Plaats nu je CV

Zoek vacatures of stages in de haven, techniek,
scheepvaart, offshore, logistiek en industrie!

Uitgebreid zoeken





Sluiten

Ben je op zoek naar een baan? Stuur ons je CV.

   


vacature plaatsen

Binnenvaart bundelt kracht in A'dam-Utrecht-R'dam

BinnenvaartTMA Logistics, CTU en VCL slaan de handen ineen met de oprichting van de North West Central Corridor. Deze bundeling van lading heeft een betrouwbaarder barge-product tot resultaat en leidt daardoor tot duurzamer transport en minder vertraging bij de afhandeling aan de terminals. Het initiatief wordt ondersteund door de deepsea containerterminals in Rotterdam, Port of Amsterdam, het Havenbedrijf Rotterdam en het duurzaam logistiek programma Lean & Green Europe.

Voor het transport van containers op de route Amsterdam-Utrecht-Rotterdam is de binnenvaart van essentieel belang. Jaarlijks worden op deze wijze ruim 250.000 containers vervoerd. Vanaf vandaag wordt deze lading gebundeld. De samenwerking betekent in de praktijk dat schepen bij de verschillende terminals minimaal 150 tot 200 containers combineren voor één deepsea containerterminal in Rotterdam (RWG, APMT, ECT Delta, ECT Euromax). De start is met zeven binnenvaartschepen die per week zeventien afvaarten verzorgen, waarmee zo’n 5.000 containers vervoerd worden.

Goed voor betrouwbaarheid en duurzaamheid
“Samenwerken in corridors is absoluut noodzakelijk”, aldus Etienne Morrien, directeur van CTU. “We zullen als ‘achterland’ mee moeten in de ladinggroei om met innovatieve oplossingen de binnenvaart concurrerend en betrouwbaar te houden.” Rens Rohde, CFO TMA Holding: “De bundeling betekent lagere demurrage- en detentiekosten voor onze klanten. Ook zullen er minder containers over de weg vervoerd worden”. 

Sectorbelang
De Havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam zijn verheugd met het initiatief. “We ondersteunen dit soort projecten waarbij het belang van de sector voorop staat, van harte”, licht Rob Smit, manager Achterland van Port of Amsterdam toe. “Een goede afhandeling van de containerbinnenvaart is van groot belang voor de ontwikkeling van Nederland als de meest efficiënte en betrouwbare logistieke hub van Europa.”

West-Brabant Corridor

De North West Central Corridor sluit goed aan bij de programma-aanpak goederenvervoercorridors, waarin het ministerie van I&W, provincies, havenbedrijven, de Topsector Logistiek en het bedrijfsleven samen werken aan zogenoemde ‘Topcorridors’. Emile Hoogsteden, directeur Containers, Breakbulk & Logistics van het Havenbedrijf Rotterdam: “Vorig jaar is in dit kader al de West-Brabant Corridor van start gegaan, die op soortgelijke wijze de havens van Tilburg, Oosterhout en Moerdijk met Rotterdam verbindt. Daar hebben we al uitstekende ervaringen mee opgedaan.”

Link naar de Infographic NORTH WEST CENTRAL CORRIDOR


terug naar overzicht
Deel dit bericht: