Maritiem leiderschap aan internationaal publiek
De cruciale rol die de vakbeurs Europort speelt op het gebied van technologische innovatie in de internationale scheepvaart wordt steeds duidelijker. De 2015 editie, die 3 - 6 november in Ahoy Rotterdam plaats vond, telde een groot aantal internationale exposanten waaronder ook 15 landenpaviljoens. In totaal trok Europort 29.174 bezoekers, waarvan maar liefst 22% afkomstig uit het buitenland. Indrukwekkend was het aantal seminars en bijeenkomsten (56 in totaal) waar leiderschap in technologie, efficiency, human capital en nieuwe marktkansen nadrukkelijk aan bod kwamen. Nieuw waren de Europort Masterclasses, waar interessante onderwerpen als innovatieve technologische voorsprong en efficiency centraal stonden. De zes Masterclasses en vier congressen trokken ruim 1950 belangstellenden.
Fantastische feedback
Prominenten uit de wereldwijde scheepvaartindustrie onderstrepen de toonaangevende positie die Europort in de maritieme wereld bekleedt. “Van strategisch belang en centraal gelegen”, noemt Marie Zoe Belon-Laitinen, Project Leader – Marine & Offshore, Fin Pro de beurs en ook Julia Berchiu, Marketing Manager van Dredge Yard laat zich lovend uit: “De feedback die we dit jaar ontvangen, is fantastisch. Europort is simpelweg de beste beurs binnen onze sector.”
LNG heeft de toekomst
terug naar overzicht