Werken & leren in de haven, techniek, scheepvaart, offshore, logistiek & industrie!

Talent gezocht voor haven en industrie

Talent gezocht voor haven en industrie

Op talent-gezocht.nl vind je alles voor een carrière in de haven, techniek, logistiek, scheepvaart en industrie. Vind een baan die bij je past of zoek een leuke opleiding of stage en start hier je loopbaan in Mainport Rotterdam.

Maak kennis met de beste werkgevers

Maak kennis met de beste werkgevers

Kom alles te weten over de beste werkgevers in de haven en industrie. Lees alles over het bedrijf en de loopbaanmogelijkheden bij de bedrijfspresentaties.

Meer informatie
Snel nieuwe medewerkers vinden?

Snel nieuwe medewerkers vinden?

Plaats snel en voordelig uw vacatures op talent-gezocht.nl en vind de beste kandidaten. Vacatures worden ook doorgeplaatst op onze sociale media.

Meer informatie
  • Zoek vacatures
  • Plaats nu je CV

Zoek vacatures of stages in de haven, techniek,
scheepvaart, offshore, logistiek en industrie!

Uitgebreid zoeken





Sluiten

Ben je op zoek naar een baan? Stuur ons je CV.

   


vacature plaatsen

Het nieuwe werken op een nieuwe terminal

APM
Zoals je misschien al weet heeft de Maersk Mc-Kinney Møller, momenteel het grootste containerschip ter wereld, onlangs de Rotterdamse haven aangedaan. En dat is nou exact een van de belangrijkste uitgangspunten van APM Terminals MVII; zij bouwen momenteel een hypermoderne terminal, zodat zij in de toekomst deze nieuwe giganten kunnen behandelen. Met de uitstekende nautische toegang van de Rotterdamse haven waarin schepen tijdens alle getijden probleemloos kunnen aanmeren en met het unieke equipment en software, kan deze nieuwe terminal de grotere schepen met gemak aan.

Aangezien Mærsk Line nog twintig Triple-E schepen in bestelling heeft staan, komen er alleen maar meer van dit soort enorme containerschepen in de vaart. Ze zijn 400 meter lang, 59 meter breed, hebben een topsnelheid van 23 knopen (43 km/h) en zijn goed voor 18.000 TEU (Twenty feet Equivalent Unit).

Het is nogal wat; grotere schepen in de vaart, andere software en op afstand bestuurbare deepsea kadekranen. Onder andere de Super Quay Cranes (SQC’s), die voldoende reikwijdte hebben om zelfs de verste containers van het schip te lossen. Dit alles vraagt om een nieuwe manier van werken. Operations Analyst Bart Vermeer werkt binnen APM Terminals MVII met zijn collega’s aan het opzetten van die gestroomlijnde organisatiestructuur. De procesaansturing wordt namelijk fundamenteel anders.

Bart: “Wat je merkt is dat een heel aantal van de functies die we in de op- en overslagwereld kennen, bij APM Terminals MVII flink anders zijn. Logisch, omdat de terminal moderne en op afstand bestuurbare kranen omarmd heeft en alles geautomatiseerd laat verlopen! Waar bij veel organisaties Operations, Maintenance (onderhoud aan equipment) en IT vaak nog onafhankelijk van elkaar werken, gaat APM Terminals MVII het compleet anders doen.

De organisatiestructuur is er op gericht dat deze drie disciplines als eenheid kunnen opereren. Daarom zit een persoon van elk van deze afdelingen, de zogenaamde Process Controllers, in de centrale controle
kamer. Zij zijn respectievelijk verantwoordelijk voor de aansturing van het operationeel
proces, de ‘gezondheid’ van alle equipment en alle software componenten, zodat verstoringen van het proces worden geminimaliseerd. Hierdoor zal het opereren van de terminal optimaal verlopen.”

Andere functies die bij APM Terminals MVII te zijner tijd ontstaan om de terminal up en running te houden zijn onder andere: Remote Crane Operators, Reach Stacker bestuurders, Terminal Truck-bestuurders, Storingsmonteurs, Crane Coordinators en Planners.

Houd Talent Gezocht! dus in de gaten voor meer updates van APM Terminals MVII!


terug naar overzicht
Deel dit bericht: