APM Terminals MVII zoekt personeel
Op het nieuwe land van Nederland bouwt APM Terminals Maasvlakte 2 (APM Terminals MVII) een state of the art container terminal die in november 2014 operationeel gaat. Hiermee wordt de huidige terminal op de Maasvlakte in Rotterdam uitgebreid. Voor deze locatie is APM Terminals op zoek naar enthousiaste mensen voor de techniek, logistiek, IT en planning. Speciaal voor afdeling TAM, die alle high-tech materieel, in de ruimste zin van het woord, nauwlettend in de gaten gaat houden, zoekt het bedrijf technici.
APM Terminals is op dit moment bezig met de ontwikkeling van een nieuwe container terminal op de Maasvlakte 2, de uitbreiding van de Rotterdamse haven. Uiteindelijk zal de terminal 167 hectare groot worden en uitgroeien naar een capaciteit van zo’n 4,5 miljoen TEU per jaar. De terminal wordt gefaseerd aangelegd. Het eerste deel (60ha) moet in november 2014 in gebruik worden genomen. De terminal krijgt 2.800 meter diepzeekade (eerste fase 1.000 meter).
De kademuur heeft een diepgang tot 20 meter, waardoor ook de nieuwe generatie containerschepen kunnen aanmeren. Ook wordt er een 500 meter lange barge/feederkade gebouwd. De diepte daarvan is ruim 10 meter. Het terrein is 600 meter breed en er komt een directe aansluiting op het spoor van de Betuweroute. Er is zorgvuldig nagedacht over het operationele concept, waarbij veel aandacht is besteed aan de wensen van de klant, milieubewustzijn, veiligheid en duurzaamheid.
Op de terminal komen de hoogste deepsea kranen ter wereld te staan. Deze zijn met vergaande software volledig geautomatiseerd en worden vanuit een controlekamer bestuurt. Het overslaan van containers gaat voor het eerst in de geschiedenis van Nederland hele andere vormen aannemen. De terminal verandert langzamerhand in een fabriek waar toekomstige medewerkers ander soort werk krijgen, waar zij te maken krijgen met technische disciplines zoals IT, instrumentatie en mechatronica. Bang zijn voor nieuwe technieken, maakt een kandidaat dus niet geschikt. Naast de juiste kennis, kunde en vaardigheden moet iedereen die er werkt ook over de juiste mentaliteit beschikken. Vooral als het gaat om samenwerken. Want om containerstromen veilig en vlekkeloos te laten verlopen, moet ook de samenwerking vloeiend zijn. APM Terminals MVII verlangt dan ook van de medewerkers dat ze samenwerken op basis van vier pijlers: zorg voor elkaar, leer van elkaar, vertrouw op elkaar, luister naar elkaar.
Om bij APM Terminals te slagen, moet je dus over de grenzen van jouw eigen werkplek heen kunnen kijken. Dat is niet eenvoudig, maar de beloning is groot. Kijk voor meer informatie op http://www.werkenopdemaasvlakte2.nl/1559/Werkomgeving.html.
Technical Asset Management (TAM)
Op het terrein van APM Terminals Maasvlakte II wordt het op- en overslagproces van containers vrijwel volledig geautomatiseerd uitgevoerd. Een voorbeeld van een afdeling waar mensen met passie, vakmanschap en betrokkenheid voor nodig zijn, is Technical Asset Management (TAM). Afdeling TAM is onderverdeeld in vier subafdelingen te weten Maintenance, Maintenance Engineering, Technical Services en Facility Management. TAM richt zich specifiek op het ontwikkelen, beheren, optimaliseren en onderhouden van equipment, ten behoeve van container handling.
De afdeling is verantwoordelijk voor alle technische middelen op de terminal. Deze vallen uiteen in equipment en technische faciliteiten. Equipment omvat alle werktuigen die noodzakelijk zijn voor het hijsen, heffen en verplaatsen van containers.
Ben jij TAM genoeg?
Concreet is APM Terminals MVII binnen
Maintenance op zoek naar
Inspecteurs en Equipment Managers. Bij subafdeling
Maintenance
Engineering zijn Reliability Engineers en Technical Specialists meer
dan welkom.
Meer informatie vind je op www.werkenopdemaasvlakte2.nl
Volg Talent Gezocht! voor meer informatie.
terug naar overzicht