Huntsman en Den Hartogh nemen nieuw logistiek
servicecentrum in gebruik
Nieuw terrein voor vrachtverkeer verstevigt positie Rotterdamse haven
Den Hartogh Logistics en Huntsman hebben op 4 april 2014 het nieuwe logistiek servicecentrum 5210 in gebruik genomen. Het logistiek servicecentrum (LSC) is gevestigd naast het haventerrein van Huntsman (5210). Door gezamenlijk achter het stuur te stappen van een tankwagen hebben Pieter Den Hartogh (Den Hartogh Logistics), Allard Castelein (Port of Rotterdam) en Max van der Meer (Huntsman) de opening van het LSC 5210 bekrachtigt.
De realisatie van het LSC is een belangrijke stap die Den Hartogh en Huntsman gezamenlijk zetten om bij te dragen aan de ontwikkeling van een duurzaam, veilig en efficiënt havengebied in Rotterdam. LSC 5210 is ruim 2,5 ha groot, binnen een jaar gerealiseerd en gebouwd conform de internationale ADR*-wetgeving.
Beter, veilig en duurzaam
Tijdens de openingsceremonie werd door Gwendolien Fonck, Supply Chain Director Europe van Huntsman het belang van dit centrum benadrukt: “Huntsman zorgt, met haar leveranciers, vervoerders en partners, ervoor dat 30000 klantorders per jaar de productiesite in Rotterdam verlaten. Iedere dag willen we beter zijn in het veilig bedienen van 1700 klanten. Creativiteit, innovatie en duurzame relaties zijn nodig om projecten zoals LSC5210 te realiseren. Het benutten van dit logistieke netwerk, buiten de bedrijfsgrenzen, is uniek en zeer waardevol en zelfs een kritieke succesfactor om die dagelijkse klanttevredenheid te bereiken.”
Groei
Pieter den Hartogh, Managing Director van Den Hartogh Logistics: “De groei van bedrijvigheid in het chemiecluster van Rotterdam was reden om de ontsluiting van het vrachtverkeer naar een hoger plan te trekken. Door de komst van LSC 5210 aan de Mannheimweg behoort filevorming op de Merseyweg tot het verleden en is goederenverkeer van personenverkeer gescheiden. De afstand naar de bedrijven, fabrieken en andere transportmodaliteiten, zoals de railterminal, is ook korter. Dit vermindert het aantal af te leggen kilometers voor vrachtwagens significant en dit levert per jaar een besparing van 35.000 site-kilometers op.”
Concurrentiepositie
Het Havenbedrijf Rotterdam is zeer verheugd met de komst van het LSC 5210. “Clustering van bedrijven, gezamenlijke ontwikkeling van producten en integratie van systemen dragen onmiskenbaar bij aan een sterke en duurzame concurrentiepositie van het Rotterdamse Havengebied. Synergie is de drijvende kracht achter een sterk Rotterdams chemiecluster. The more we share, the greater our value!”, aldus president-directeur van Havenbedrijf Rotterdam, Allard Castelein.
terug naar overzicht